lørdag den 3. december 2011

Rød i rød mørbradgryde

"PROTEINER"...."JEG MANGLER PROTEINER..."Undskyld, at jeg råber...men er i total underskud af proteiner for tiden.Jeg ved ikke lige hvad der sker, men nogle gange GIDER jeg ikke mad! Jow jow, det kan ske for selv den mest madglade person her på bloggen.
Tilfældigt havde jeg en svinemørbrad i fryseren - hvilket sker meget sjældent.
Bum bum...mørbradgryde var da et meget godt modsvar til det. Det blev til en lidt indviklet ret, som tager sin tid. Men GOD blev den


Ingredienser:
Mørbrad skåret til gode
Hvidløg
BBQ-marinade med chili (den fra Svansø)
hvid peber
Salt
En sjat rødvin (resten i glasset til nydelse resten af aftenen)
1 dl ufortyndet rød saft (Rynkeby's hyldeblomst)
Sjat mælk

Løgene snittes fint og brunes af. bøfferne brunes efterfølgende i samme gryde tilsat marinaden.
Det resterende tilsættes og der skrues ned på lavt blus.
Gryden småsimre i cirka 20 minutter. Bøfferne tages op og der skrues helt op. Sovsen koges ind til rette konsistens, dette tager den tid det tager :-)Her til aften blev det serveret med ovnkartofler og salat.

Rigtig glædelig 2. advent i morgen

I får lige et bonus billede. Yngste mand satte stolt stjernen på træet i dag. Nu mangler resten af pynten blot.
Julestjernen sættes på

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..