fredag den 30. december 2011

Fyldt butternut squash

Jeg så en opskrift på fyldt butternut, hvor man fyldte ris i. Nu er jeg ikke bedste venner med ris, så jeg åbnede køleskabet og fandt følgende..

Ingredienser:
Butternut squash
Rosenkål
Fennikel
Avokado
Hvidløg
Æg
Salt og peber
Chili
Timian

Butternut'en halveres og tømmes for kerner.
Krydr og stil den i et ovnfast fad ved 180 grader i 25 minutter.
Den tages nu ud af ovnen. Imens den køler lidt af, hakkes resten af de tørre ingredienser fint og blandes med æg. Udhul butternut squashen så meget som muligt. Hak kødet fint og bland det med resten.
Tilsæt en smule parmesan og læg det hele tilbage i de næsten tomme squash.
Bag videre i 25 minutter.

Note: det var lige sundt nok for gemalens smagsløg. Men han er generelt ikke til squash.
Jeg kunne nu godt lide retten.
Næste gang vil jeg nok putte nogle brune eller hvide bønner i - for proteinernes skyld

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..