fredag den 30. december 2011

Roastbeef

Gemalen har foræret mig en pålægsmaskine i julegave.
Fortolkningen skal man nok ikke begynde at tyde - men jeg er meget glad for den.
Kød er jo en god kilde til proteiner, så jeg ser frem til gode madpakker i de kommende år.

Første projekt blev roastbeef.

Ingredienser:
Roastbeef
Salt
Stjerneanis
Laurbærblade
Olie/smør til stegning

Hvis man har et stegetermometer, er dette at foretrække. Det har jeg ikke. Så jeg brugte min mors kyndige øjne og erfaring, hvad angår kogetid.
Min roastbeef fik 23 minutter i kogende vand, med krydderier i vandet.
Den blev dernæst taget op til afkøling. Brunet på panden på alle sider.

Da den var helt kold, skar jeg den helt tyndt på maskinen.
Jeg har pakket kødet i mindre portioner, og lagt dem på frost. Derved er det nemt at tage op aftenen inden, at der skal smøres madpakker.

Nu er der jo forskel på, hvorledes man spiser herhjemme. Jeg tager den lette og simple model, mens gemalen tager med masse remoulade og naturligvis en nybagt frikadelle til - man har det vel godt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..