mandag den 12. december 2011

Stegesoen møder risengrøden

De næste to indlæg er 100% inspireret af www.klidmoster.dk
Jeg holder meget af denne blogger - som har nogle super indlæg

Jeg har kæmpe problemer med at undgå brændt risengrød. I hvert fald når den IKKE bliver lavet på sødmælk. Er overbevist om, at fedtet er synderen.. også i denne sammenhængning

Stegesoen sættes i blød. Efter gennemvædning puttesingrefiebserne i. Læs på posen, hvad gryn-mælke forholdet er. Jeg brugte øko gryn og letmælk samt lidt salt

Stegesoen sættes i kold ovn. Den tændes på 180 grader. Rør i grøden hver halve time. Den skal have 1 1/2 til 2 timer.

Jeg har aldrig smagt så lækker grød. Den var blød, lækker og smagte næsten som var den lavet på sødmælk.

Den blev serveret på ægte nissebanden maner - på bordet, drysset med kanelsukker i fadet

Jeg beklager meget det manglende billede. Men drengene spise op! Selv om der var lavet grød af to liter mælk.
Jeg lover at tage billede næste gang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..