søndag den 26. februar 2012

York Shire pudding

Jeg har ofte undret mig over dette tilbehør.
I aftes gik jeg så i krig med retten.
Det blev en succes - efterprøvede den her til formiddag, denne gang til UG
Færdig bagte puddings

Jeg vil dog anbefale at det serveres som dessert, det er jo bare en opbagt pandekage!

Ingredienser:
3 æg
2 dl skummetmælk
Lidt salt
Vanilie (hvis de skal være søde)
Skummetmælkspulver (kan undlades - giver dog ekstra protein)
Hvedemel

Alle ingredienserne røres sammen. Melet tilsættes til sidst - jeg kan ikke give specifik mål på mel, der skal bruges så meget, at dejen bliver en pandekagedej.

Smør muffinsformen og hæld dej en trediedel op i hver form.
Bag ved 200 grader i 15-20 minutter. Hold øje med dem. Du må ikke åbne for ovnen de første 15 minutter - de vil da falde sammen.

Da jeg lavede dem i aftes, blev de lidt lysere end i dag. Smagte fint alligevel. Underholdningsværdien i at bage disse puddings er stor. Det overgik fjernsynet. De hæver så hurtigt, at man kan følge med.

Dem vi lavede i aftes, dryssede vi med flormelis. De blev spist til dessert.

Drysset med flormelis. Nem og lækker dessert
Her til formiddag bagte vi nogle til brunch. Yngste mand fik lidt honning over, de er dog søde nok i sig selv.
Brunch: YS-pudding med honning, jordbær og en god fedtfattig pølse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..