søndag den 12. februar 2012

Indisk kylling fra MAD nr 2 2012

Når jeg skal forkæle mig selv, køber jeg et madmagasin.
Forkælelsen faldt denne gang på MAD nr. 2 fra i år.

Aftensmaden var i dag fra dette magasin, dog med wraps, da vi ingen madbrød havde

Ingredienser:
Kylling:

Kylling filet eller inderfilet
1 tsk kommen
1 spsk paprika
Salt og peber
1 spsk olie

Kyllingen renses og skæres i mindre stykker.
Kommen ristes af på en varm pande. Jeg gav dem nogle dask i min morter.
Kommen, paprika, salt, peber og olie hældes i en frostpose sammen med kyllingestykkerne.
Luk posen og opbevar den på køl i minimum en halv time.
Kyllingen vil nu være godt marineret, og klar til stegning på en varm pande.

Stegt kylling
Coucous salat:
Ingredienser:
Couscous
Persille
Mango
Salt og peber
Olivenolie
Balsamico eddike

Hæld couscous i en skål. Hæld kogende vand over til det dækker. Læg låg på skålen - lad stå i 15-20 minutter.
Rør godt rundt med en gaffel, den bliver mere luftig på denne måde.

Salat
Mangoen skraldes og skæres i mindre tern. Bland det sammen med persille (havde noget på frost) og couscous.
Slut af med at hælde lidt olie og balsamico over, krydr med salt og peber.
Færdig. Server på naanbrød, wraps eller andre madbrød

Server på et madbrød, pitabrød, wrap eller hvad man nu har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..