søndag den 26. februar 2012

Sara's tøm-køleskabet-og-fiske-tærte

Endnu en fantastisk kollega har inspireret mig.
Denne gang med en tærte.
Jeg har dog altid haft stor succes med, at lave en alt-godt-fra-køleskabet. Men, men - denne overgår hvad jeg tidligere havde turdet.
Alt godt fra køleskabet
Sara opfordrede mig til at bruge fisk. Hmm dette har jeg ALDRIG prøvet før i tærte.
Yderligere kom Sara med fif omkring dejen - brug af havregryn. Ja, man skal jo prøve noget nyt.

Ingredienser:
Tærtedej:
en spsk olie (brugte peanut olie)
2 dl skummetmælk
havregryn
grahamsmel
hvedemel
salt

Alle ingredienser blandes sammen, og beklædes en tærteform


Fyld til tærten:
alt hvad køleskabet indeholder, cirka da ;-)
Jeg brugte følgende:
Champignon
Frisk chili
Broccoli
Forårsløg
Torsk filet (frosne)
oliven med jalapeños
oliven med mandler

Æggemasen hældes over, kanterne bøjes indover - bages i cirka 20 minutter
Alle ingredienser til fyldet bliver snittet i den størrelse, som man ønsker. De hældes ned i tærteformen.

Æggemasse:
Æg
Skummetmælk
salt og peber

Æggemassen piskes sammen og hældes over fyldet

Et stykke tærte. Spis gerne sammen med lidt friskkogte kartofler eller lign.
Tærten bages ved 200 grader i 20 til 30 minutter. Hold øje med den, den skal være fast men ikke for mørk.




Vent med at skære af tærten. Hvis den er lidt kølig, holder den bedre 'formen'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..