søndag den 5. februar 2012

Vibes choko cookies

Forleden fyldte en god kollega rundt og gav dermed morgenbrød. Dejlig tradition. Hun havde bagt disse fantastisk amerikanske cookies.
Ekstrem nemme at lave og utrolig lækre.
Jeg havde dog sat min vægt til på engelsk - i stedet for de genkendelig gram...resultat: MEGET stor portion!
Har man ikke lyst til at proppe sig med usunde sukkerarter mv., er der kun en ting at gøre. Lad vær med at bag dem!

Ingredienser:
150 g. mørk chokolade
160 g mel
2 g. hjortetaksalt
80 g. smør
60 g. sukker (brugte rørsukker)
80 g. brun farin
1 stort æg

Chokoladen hakkes groft og æltes sammen med resten af ingredienserne.
I opskriften stod, at man skulle rulle dejen ud med kagerulle - dette kunne ikke lade sig gøre for mig, da jeg havde hakket chokoladen FOR groft til dette.
I stedet 'maste' jeg dejen flad, og stak nogle runde kager ud med et lille glas.

Kagerne er bedst, når de er sprøde yderst og bløde/seje inderst. Hold derfor øje med dem i ovnen
Bag kagerne på en bageplade med bagepapir i 10 minutter (opskriften sagde 6 - så hold øje med dem) ved 160 grader.

Lad dem køle af og opbevar dem i en kagedåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..