søndag den 8. januar 2012

Flere macarons

Nu blev første portion af de små fiduser jo en succes - kan nederst berette om, hvad man ikke skal!

Dagen kom hvor der skulle være bamseovernatning.
Fantastisk hyggeligt. Dejlige 'låne-børn' (de respektive forældre skulle have en velfortjent ego tur i byen - en fødsesdagsgave til fruen, børnepasningen blev sponseret af os)

Samme ingredienser som første omgang. Denne gang havde jeg valgt at lave fire forskellige farver.

Sort: slik-sort farve.
Sort med jordbærfyld

Orange: slik-orange farve

Orange med jordbærfyld
Hvid: ingen ekstra ting tilsat

Hvid med chokoladefyld
Brun: Kakaopulvet tilsat

Brun med chokoladefyld
Note: farven skal først i når Mandelmel og flormelis tilsættes. Hvis man tilsætter det inden hviderne er stive, bliver de ikke stive under piskningen. Lær af min fejl!

Færdigbagte - se lige deres 'fødder'
Fyldet:
Dette havde jeg STORE planer med! Det mislykkedes totalt.
Jeg ville lave chokolademousse af både hvid og alm chokolade. Altså den med at man varmer fløden op, smelter chokoladen og dernæst køler det helt af, inden det så piskes stift.
Jeg havde - for at være LIDT sundere - valg at bruge cremefine... Dette kunne altså ikke lade sig gøre. Yderligere havde jeg af den portion med hvid chokolade, delt op i tre variationer. Anis smag, orange smag og neutral.

Æv! Gode råd var dyre. Børnene havde glædet sig til de små kager. Ikke nindst til at sætte dem sammen med den farverige creme.
Popcorn blev sat over. Den yngste puttet. Tegnefilm og hygge med de store i stedet.

Her til morgen lavede jeg så en ganske almindelig chokolade mousse, med rigtig piskefløde. Den lykkedes og smagte fint.
Samlet resultat. Blev en succes hos store som små

Jeg må eksperimentere med noget smørcreme eller noget helt tredie næste gang.

En ting er sikkert. Det er ikke sidste gang de bliver lavet. Men fyldet er efter min overbevisning vigtigt, at der er smag i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..