torsdag den 1. marts 2012

Rektors Miso-suppe

Min krop brokkede sig i dag - jeg måtte overgive mig, tage hjem og hvile på sofaen. Æv.

Appetitten er ikke den store, når man ikke er helt rask.
Derfor kom jeg i tanke om hr. Winthers miso-suppe.
Den skulle være sund, nærende og let for maven.

Ingredienser:
1 spsk miso-pasta
1/2 tsk dashi (fiskebuillion)
vand

fylde:
champignon
rød peber
æg nudler

Kog vandet og rør miso pastaen ud i vandet. Smag til med dashi (pas på ikke at bruge for meget)
Snit champignon og den røde peber groft, kog nudlerne og anret det hele i en skål.

Nemt, billigt og lækkert.

Suppen - spiseklar

Det er kun fantasien som sætter grænser for, hvad man kan bruge som 'fylde' i suppen. Prøv dig frem - hvis du finder en god kombination, så lad mig gerne høre herom.

Efter at have søgt på næringsindhold på miso (som er sojapasta - sikke klog man kan blive), kan jeg lige pludselig RIGTIG godt lide denne suppe. Se næringsindholdet her.
Sammensat med lidt kylling, bønner eller andre protein kilder, kan det jo gå hen og blive en ren protein bombe...fantastisk!

Jeg fandt både miso og dashi i den lokale orientalske butik. Der er en på banegårdsgade i Aarhus, hvis man er på disse kanter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..