søndag den 25. marts 2012

Ananas salsa

I månedens blad, står en lille opskrift på en lille ret. Nærmere tilbehør. Det er ananas salsa.
Som den nysgerrige person, som jeg nu er, kunne jeg naturligvis ikke lade denne opskrift gå forbi uden afprøvning.
Den blev overraskende god. Ved ikke lige hvad jeg havde forventet, men god blev den.

Ingredienser:
Ananas
Chili
Ingefær
Lidt olie
Salt og peber

Hak ananas og hæld i en skål. Jeg brugte en frisk ananas. Den saft det er tilbage på brættet, blandes med fint hakkes chili, revet ingefær, salt, peber og få dråber olie.
Den friske ananas hakkes fint
I opskriften stod, at man skulle bruge dåse ananas. Hvis dette bruges, husk da at der ofte er sukkerlage ved.
Chili hakkes fint
Mit råd er, at bruge den friske vare, såfremt det kan købes for rimelige penge. Dermed ved man, hvad man har med at gøre.

Ingefær rives
Hæld lagen over det snittede ananas og server til maden.
Den færdige ananas salsa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..