lørdag den 24. marts 2012

Humus

Jeg haft et strengt forhold til humus. Ikke alle variationer har behaget mine smagsløg.
Jeg blev - af en god kollega - gjort opmærksom på, at man skulle bruge tahin med salt.
Tahin med salt vil fremover stå som basisvare hos os!
Jeg må give hende ret - det er den bedste humus jeg længe har smagt.

Ingredienser:
1 stor håndfuld kikærter (tørret)
5 store spsk græsk yoghurt (eller lign.)
saft fra 1 citron
1 spsk tahin med salt
1 knivspids spidskommen
Salt og peber

Kikærterne tilberedes (eller rystes ud af dåsen, hvis denne variation benyttes).
Alle ingredienserne puttes i en blender. Der blendes til rette konsistens.
Hvis konsistensen bliver for hård, kan der hældes lidt mælk i.

Smag til og server med f.eks. et grøntsagsfad, brødstikker eller noget helt tredje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..