onsdag den 14. juli 2010

Skandinavisk Dyrepark

Jeg er kæmpe tilhænger af Skandinavisk Dyrepark. Selve konceptet med, at der er rigelig plads til dyrene, finder jeg meget humant.
Jeg er på ingen måde nogen som helst ekspert på dette område...altså allerhelst er jeg jo overbevist om, at de jo selvfølgelig har det bedst i naturen...men det liiiidt dyrt at tage børnene med til Grønland for at se en isbjørn.

Og de ser ud til at trives. Vi ankom tidligt mandag, til en højblå himmel og dejlig varme. Underligt nok, var der ikke mange besøgende, men ingen brok herfra...jo færre besøgene, des bedre besøg for os ;o)


Børnene syntes det var fantastisk, at løbe rundt og håndfodre dyrene...altså ikke isbjørnene, NOGET plig har vi nu altså for de små poder (altså vores børn).. vi så helst, at de begge kom med hjem i god behold, og ikke hal gnavet igennem.

Vi fik den helt store fortælling om, hvorfor det lige var, at den ene han var ekstremt tynd. Tynd og tynd er så meget sagt, men af en isbjørn at være, var den ny tynd.
Det viste sig at når en hun er i løbetid (mangler lige lidt kundskab om det hedder det samme for en isbjørn), ja så bliver hannerne fuldkommen rundt på gulvet. Dette havde resulteret i, at hannen havde tabt over 100 kg på meget kort tid...
wouw..tænk hvis man lige kunne tabe så mange procent af sin kropsvægt, og stadigt være i fuld vigør, det ville da være en god "bikinikur"...




Mammutter hører fortidens vidunderlige og spøjse dyr til. Ikke desto mindre, havde de også erhvervet sig sådan en i parken. Ja sikke et scoop...altså hvis den havde været levenede.
For det første havde jeg troet, at de var noget større, men ja det kan jo være mig, der ikke har hørt godt nok efter i mine ungdommelige timer på Ollerup Friskole (pragtfuld skole i øvrigt...den må der skrives et indlæg om på et tidspunkt)
Men stor var den ikke. Billedet af den er rent faktisk en del mere fascinerende, end skellettet var i virkeligheden, så kan man jo tage det til efterretning.

Nå men om alting er, så er parken absolut et besøg værd.
Lige et par stemningsbilleder her til sidst:
En dejlig bamsebjørn der daser og bruger naturens bløde puder til hvile


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..