søndag den 18. juli 2010

Nostalgisk ferie..

Så er børnene og jeg hjemvendt fra det sydfynske. Hvilken tur! Årh bliver helt salig af at komme til Sydfyn her på mine "gamle" år. Ikke at 31 er gammelt, men kan mærke, at efter jeg har fået børn, betyder datidens minder mere og mere for mig. Men sådan er det vel for de fleste.

Der er ikke noget mere smukt og afslappende, end at kører gennem Hvidkilde svingene i skyfrit vejr...det da lige til at blive forelsket af.
Jeg får kuldegysninger, hver gang jeg når til dette sted. Syntes det er et af de smukkeste steder i Danmark.
At kører gennem svingene med spejlblankt vand på den ene side, der er omsluttet af træer på den modsatte bred, og det kridhvide gods med det skinnende kulsorte tegn på den anden side...Dét er da total nydelse.
Til dem der ikke lige kender Hvidkilde Gods, er der lige et par billeder:



Turen går videre igennem Ollerup, hvor jeg havde mine første 19 år af mit liv. Forbi Gymnastikhøjskolen, hvor både mine brødre og jeg tilbragte ALT for megen tid. Men sikke en barndom! At vokse op som "højskole-barn" har nu altid været lidt særpræget, men aldrig kedeligt.

Vi ender den sydgående tur i nabobyen V. Skerninge, hvor mine køre forældre har valgt at tilbringe deres alderdom.
Også her er der minder på spil. Min mand er opvokset i denne by, og ja jeg har brugt riiigtig meget tid på at cykle ud til ham, da vi var unge og nyforelskede ;o)

Vil lige vise V.Skerninge Kro, som jo er smuk som bare....her et billede fra juletid:



Alt i alt er dette den bedste måde at tilbringe en god miniferie i det sydfynske. Smukt landskab, dejlige minder fra ens barndom og besøge sin familie. Bedre kan det bare ikke blive.

Den ene aften tilbragte jeg med min mor under halvtaget med en flaske kølig hvidvin...snakkede om barndomsminder. Dem er der mange af.
Da jeg er en efternøler, har jeg tilbragt mange ferier med mine forældre alene.
Syntes det er underligt, som man alle husker forskellige ting af de samme oplevelser.

Min mor kunne fortælle massevis af minder og oplevelser, som jeg overhovedet ikke kunne erindre. Til gengæld syntes hun det var morsomt, hvilke oplevelser der havde gjort størst indtryk på mig, og som jeg kunne huske bedst.

Vi havde en campingferie til Klarelven i Sverige på det tidspunkt. Jeg husker det, som var det i går. Camping pladsen var fantastisk. Den var fuldtud luksus, masser af børn at lege med (vi har tilbragt MANGE ferier på ødegårde, hvor der ikke har været børn i miles omkreds), utroligt smukt at opleve lystfiskere der fiskede efter laks i Klarelven iført vaders.
Min mors erindring om denne tur var, at det ikke var en særlig stor campingplads, hvor vi i øvrigt kun var et par overnatninger.

Min mor kunne til sin store forundring konstatere, at jeg absolut INTET husker om, at når vi var af sted lige efter OL og VM med min far, ja så sov han altså 5 dage, kun afbrudt af mad og drikke...hvor han så vågner på 6 dagen og hver gang spurgte, hvad vi skulle foretage os den sidste dag, inden turen gik til Danmark igen! Har virkelig ingen minder om dette...og ja det stod jo på en del år, så jeg har vidst bare hygget mig med min mor i stedet :o)

En ting kunne vi hurtigt blive enige om. Vores tur til Stockholm under VM i Marathon, ja det var en af de bedste ture vi begge har haft.
Vi boede på en kasserne midt ude i den svenske skærgård. Blandt alle soldatter og alle roerene. Vi spiste og sov sammen med dem.
Og som ung teenager...ja så kan man vel tænke sig til, at det var NOGET af en oplevelse ;o)

Alt i alt har vi haft en fantastisk god ferie...ser frem til den sidste uge sammen med drengene, hvor den står på hygge og 100% på deres vilkår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..