lørdag den 15. oktober 2011

Havregrød med kanel

Jeg er nok ikke den eneste, som er vokset op KUN med havregryn til morgenmad.
Havregryn er nemt, sundt og billigt. Men helt ærligt; også lidt kedeligt i længden.
Den bedste havreGRØD jeg endnu har fået, er den min egen far altid lavede, når vi var på kanotur i Sverige. Den blev kogt på stormblus med rent svensk vand (!), hvor rosinerne blev kogt med fra start. Nøj, det var godt!
Om der var fordi, man bare var hundesulten eller fordi man spiste udendørs, ja det ved jeg ikke. Men kan stadig huske den fantastiske smag!

Nu har jeg selv fået børn, og naturligvis skal de også have havregryn og grød.

Vores favorit er denne:
1 dl havregryn
2 dl vand
Lidt salt
Kanel

Alt koges sammen til grød.
Serveres med frisk frugt. Her til morgen blev det banan, blomme og mandarin.
INGEN sukker! Frugten er sød nok.
Ældste søn er ikke så pjattet med frugt, så han får lidt honning på i stedet.
Gentager lige: INGEN SUKKER!

God fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..