lørdag den 30. juli 2011

WRAPS

Nemt, lækkert og billigt. Det er hvad man kan sige om wraps.
Jeg har ikke lavet dem længe, men fik fornyet min appetit i dag på Moesgård Vikingetræf, hvor vi fik vikingewraps. Nøj de var gode.
Kig hvad I har i køleskabet, det er kun fantasien der sætter grænser for fyldet.

Jeg har brugt fuldkornswaps, da jeg ikke kan tåle rent hvidt brød.



Til manden og jeg selv, smurte jeg med tzatziki -børnene blev smurt med almindelig neutral yoghurt.
Vil man selv lave min tzatziki, laves det ved at rive en agurk, trykke væden ud, røre det op med noget Skyr og smag til med salt og peber. Vupti :)



Så kommer fyldet på. Jeg fandt salat, tomat, kartofler og noget magert skinke. Børnenes blev fyldt med agurk og frikadeller fra gårdagens aftensmad.



Så skal der foldes. Buk den nederste del op.



Den ene side bukkes hen over.



Til sidst bukkes den anden side hen over. Færdig og velbekomme.
Jeg kunne sagtens nøjes med en enkelt, men manden og børnene fik et par stykker sammen med nykogte kartofler. Stor succes og næsten ingen forberedelse.


I morgen vil jeg se, om jeg kan finde nogle ribs og andre frugter. Så står den på saftkogning....fortsættelse følger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Spørg endelig løs...eller skriv hvad hjertet begærer..